Τρίτη 14 Ιουλίου 2015

Ανθισμένη υπομονή

Υπομονή
Το άνθος της υπομονής (Portulacaria afra). Φωτ. Τ.Α.
Τα άνθη της υπομονής μέχρι τώρα τα είχα δει μόνον σε φωτογραφίες. Αλλά επιτέλους ήρθε η ώρα να τα δω ζωντανά μπροστά στα μάτια μου. Μία από τις υπομονές (Portulacaria afra) που έχουμε στο σπίτι άνθησε! Χρειάστηκε να περάσουν περισσότερο από 40 χρόνια αλλά τελικά τα κατάφερε την περασμένη εβδομάδα. 
Υπομονή
Μέσα στη γλάστρα βρίσκονται 2-3 κορμοί όμως είναι αξιοσήμειωτο πως τα άνθη είναι όλα επάνω σε έναν απ' αυτούς. Προφανώς αυτός είναι και ο παλιότερος. (φωτ. Τ.Α.)

Όλα αυτά τα χρόνια το φυτό πέρασε μερικούς «δύσκολους» χειμώνες και μάλιστα τουλάχιστον σε έναν απ’ αυτούς χάθηκε από την παγωνιά ένα μεγάλο μέρος του. 
Υπομονή
Το να καλλιεργήσεις την υπομονή ως ανθρώπινο χαρακτηριστικό είναι δύσκολο και επίπονο. Τόσο πολύ ώστε μόνον αν υπάρχει ανάγκη ασχολούμαστε με αυτή τη δουλειά. Αντίθετα η καλλιέργεια του φυτού υπομονή είναι πολύ εύκολη. Το χειμώνα όταν το θερμόμετρο πέφτει κάτω από τους 5-6 ℃ χρειάζεται προστασία. Αν χρειαστεί να τη βάλουμε μέσα στο σπίτι θα την τοποθετήσουμε σε θέση που θα δέχεται έμμεσα το φως του ήλιου. Μία καλή θέση σε εξωτερικό χώρο είναι αυτή που σκιάζεται τις μεσημεριανές ώρες. Αλλά και ο χώρος κάτω από την ελαφριά σκιά ενός δέντρου με αραιή κόμη ή μια καλαμωτής είναι επίσης καλή θέση. Ποτίζουμε μόνον όταν το χώμα είναι καλά στεγνό γιατί η υπομονή αντέχει πολύ στην ξηρασία και απεχθάνεται το λιμνάζον νερό. Το βασικό είναι να αποφύγουμε σχεδόν ολοκληρωτικά το πότισμα μέσα στο χειμώνα γιατί τότε το φυτό είναι σε λήθαργο. Μία-δύο δόσεις από κάποιο ελαφρύ λίπασμα το χρόνο (περίπου στα μέσα της άνοιξης) είναι αρκετές. Τη φυτεύουμε σε χώμα με πολύ καλή στράγγιση. Δηλαδή, ακόμη κι αν πάρουμε χώμα για κάκτους θα το βελτιώσουμε με λίγη ελαφρόπετρα. 
Οι δικές μου υπομονές είναι φυτεμένες μέσα σε γλάστρες, σε ένα μείγμα από κοινό χώμα του κήπου, άλλο τόσο συσκευασμένο χώμα «εξωτερικού χώρου», λίγη ελαφρόπετρα κι ακόμη λιγότερο περλίτη.


8 σχόλια:

  1. Έχω στο μπαλκόνι μου το φυτό υπομονή έχει μεγαλώσει αρκετά τόσο πολύ που ειλικρινά το χαίρομαι και τώρα φέτος αυτή τη στιγμή είδα τα πανέμορφα λουλουδάκια που θα μου χαρίσει να καμαρώνω είμαι πολύ υπερήφανη για την υπομονή μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δικαίως είστε περήφανη.
      Μήπως ξέρετε την ηλικία του φυτού;

      Διαγραφή
  2. Γεια σας και μένα άνθισε φέτος η υπομονή μου, την έχω 8χρονια.το μόνο διαφορετικό που έκανα φέτος είναι το να ξεχνάω να την ποτιζω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το «κόλπο» αυτό πιάνει με αρκετά είδη φυτών που έχουν απ' τη φύση τους καλή αντοχή στην ξηρασία. Μπράβο!

      Διαγραφή
  3. Η δικιά μου υπομονή είναι πάνω από 30 χρόνων μου την έδωσαν μεγάλη και εγώ την έχω 25 χρόνια την αγαπώ αλλά δεν μου έχει ανθίσει
    Τι μπορώ να καν ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατ' αρχάς, κάντε υπομονή. Επίσης, διαβάστε τις οδηγίες για την καλλιέργεια της. Υπάρχει κάποια διαφορά σε σχέση με ό,τι κάνετε ή με τη θέση όπου βρίσκεται το φυτό;

      Διαγραφή
  4. Aris Pant21/5/22 16:05

    Σήμερα μετά από 20 χρόνια περίπου, είδα τα πρώτα μπουμπουκάκια! Από το καλοκαίρι που μας πέρασε και μετά της είπα: Νηστεία! Την ποτίζω ελάχιστα και αραιά. Λίπασμα δεν έχω βάλει, γιατί έχει γίνει τεράστια. Το χώμα της έχει γίνει σαν άμμος.Τις ρίζες της έβγαζα κάθε χρόνο, γιατί είχαν κατακλύσει την γλάστρα (πήλινη,ρηχή και μεγάλη). Αυτά. Ελπίζω να βοήθησα και εύχομαι να ανταμειφθήτε για την...αδιαφορία σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εδώ μπορείτε να σχολιάσετε ή να ρωτήσετε κάτι σχετικό με τη δημοσίευση. Η ερώτηση ή το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί αφού το επεξεργαστώ.