Κυριακή 9 Ιουνίου 2013

Ορτανσία στον ήλιο;

Δεν είναι ό,τι καλύτερο αλλά γίνεται. Οι ορτανσίες μου, εκτός από μία, ζουν σε ηλιόλουστη θέση. Το καλοκαίρι, κάθε μέρα από τις 11 περίπου μέχρι το απόγευμα στις 7, είναι κάτω απ' τον ήλιο. Για να τα βγάλουν πέρα εκεί χρειάζονται καθημερινό πότισμα. Όταν έχει πολύ ζέστη μπορεί να χρειαστούν και δυο φορές τη μέρα νερό. 
Ομως πιστεύω ότι το «μυστικό» δεν κρύβεται στο νερό αλλά στο ότι οι γλάστρες τους δεν ακουμπούν κατ' ευθείαν στο δάπεδο. Δείτε σχετικά πατώντας, «καυτό πατώμα».


Το άλλο «μυστικό» βρίσκεται στο ότι έχω αποδεχτεί πως οι ορτανσίες μου δεν θα είναι ψηλές και φουντωτές αλλά κοντές και στρογγυλές. Γίνονται έτσι λόγω της επίδρασης του δυνατού φωτισμού. 
Έτσι, οι «ηλιοκαμμένες» γίνονται περίπου 50-60 εκ. ψηλές μαζί με τα άνθη τους.
 
Οι ορτανσίες «του ήλιου» νωρίς το πρωί, όταν ακόμη ο ήλιος δεν τις φτάνει. 

Αντίθετα η μία και μοναδική που βρίσκεται στη σκιά κάνει κλαδιά που ξεπερνούν άνετα τα 80 εκ. σε ύψος ενώ και τα λουλούδια της είναι πολύ πιο ογκώδη. 
Η ορτανσία «της σκιάς». Στα φύλλα της είναι εμφανή τα σημάδια έλλειψης σιδήρου. Η έλλειψη αυτή δεν έχει σχέση με την έκθεση του φυτού στον ήλιο. 
Τώρα, γιατί τις έχω αφήσει στον ήλιο; Μα γιατί στη βεράντα αυτή καθόμαστε συνήθως τα βράδια και θέλουμε να τις βλέπουμε.  

11 σχόλια:

  1. Καλά, είσαστε πολλή μπροστά από μας, εδώ δεν έχουν ακόμα ανθήσει. Το κήπο σας, πως πάει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Στον κήπο μου οι πασχαλιές άνθισαν ήδη και τις κλάδεψα πριν από 1 μήνα περίπου. Η ναντίνα άνθισε και τώρα φτιάχνει τα φρουτάκια της. Στη μπουγκανβίλια τελειώνει το πρώτο κύμα λουλουδιών. Προχθές μάζεψα τα τελευταία βερίκοκα και κόψαμε τις πρώτες πιπεριές και τα πρώτα αγγούρια. Μέχρι το τέλος του μήνα θα είναι έτοιμες και μερικές ντομάτες.
    Η περιοχή μου διαφέρει από τη δική σας κατά 1 ή και 2 κλιματικές ζώνες. Ο κήπος μου βρίσκεται στην 10 ενώ εσείς είστε στην 9 ή την 8.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλησπέρα σας!
    ΒΛέπω ότι έχετε αρκετά θέματα για την ορτανσία.. Είναι το αγαπημένο μου λουλουδι, όμως, μάλλον λόγω της απόλυτης απειρίας μου στην κηπουρική, και οι 3 προσπάθειες που έχω κάνει να διατηρήσω μια όμορφη γλάστρα ορτανσίας στο μπαλκόνι μου έχουν αποτύχει... Ειδικά την τελευταία φορά πότιζα πολυ αλλά το φυτό τπ εχασα. Υποθέτω ότι, εκτός από την απειρία, φταίει και το κλίμα - μένω στον Πειραιά, κοντά στη θάλασσα και το μπαλκόνι μου είναι νότιο και το καλοκαίρι πιάνει μεγάλες θερμοκρασίες, γίνεται λίγο σαν θερμοκήπιο, τόσο που δεν πολυβγαίνουμε έξω ούτε το βράδυ. Θέλω να ξαναπροσπαθήσω, αγοράζοντας ένα νεαρό φυτό, όμως θα ήθελα συμβουλές. Έχω και ένα μικρό πίσω μπαλκόνι που είναι βόρειο και δεν το βλέπει ποτέ ο ήλιος, μήπως να τη βάλω εκεί;
    Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπορείτε να βάλετε την ορτανσία στο βόρειο μπαλκόνι. Φροντίστε όμως να την προστατεύσετε από τον δυνατό άνεμο. Οι δικές μου ορτανσίες είναι σε νότιο μπαλκόνι και δυσκολεύονται από τον ήλιο. Για να τις προστατεύσω από τους νοτιάδες έχω βάλει πίσω από τις ορτανσίες (σε άλλες γλάστρες βέβαια) μία μπουγκανβίλια και άλλα 2 αναρριχώμενα. Δεν είναι κάτι το τρομερό αλλά οπωσδήποτε κόβουν τη δύναμη του αέρα.
      Αφού το δικό σας νότιο μπαλκόνι είναι τόσο ζεστό, τότε βάλτε τις στο βόρειο. Δεν θα τις προβληματίσει το κρύο, ο ήλιο θα είναι σίγουρα λιγότερος και το μόνο που σας μένει να «διορθώσετε» είναι η προστασία από τους δυνατούς βορειάδες.

      Διαγραφή
  4. Καλησπέρα σας!
    ΒΛέπω ότι έχετε αρκετά θέματα για την ορτανσία.. Είναι το αγαπημένο μου λουλουδι, όμως, μάλλον λόγω της απόλυτης απειρίας μου στην κηπουρική, και οι 3 προσπάθειες που έχω κάνει να διατηρήσω μια όμορφη γλάστρα ορτανσίας στο μπαλκόνι μου έχουν αποτύχει... Ειδικά την τελευταία φορά πότιζα πολυ αλλά το φυτό τπ εχασα. Υποθέτω ότι, εκτός από την απειρία, φταίει και το κλίμα - μένω στον Πειραιά, κοντά στη θάλασσα και το μπαλκόνι μου είναι νότιο και το καλοκαίρι πιάνει μεγάλες θερμοκρασίες, γίνεται λίγο σαν θερμοκήπιο, τόσο που δεν πολυβγαίνουμε έξω ούτε το βράδυ. Θέλω να ξαναπροσπαθήσω, αγοράζοντας ένα νεαρό φυτό, όμως θα ήθελα συμβουλές. Έχω και ένα μικρό πίσω μπαλκόνι που είναι βόρειο και δεν το βλέπει ποτέ ο ήλιος, μήπως να τη βάλω εκεί;
    Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος17/6/16 10:05

    Καλημέρα θα ήθελα να ρωτήσω εάν μπορούσα να βάλω μια γαρδενια σε ένα ηλιόλουστο δυτικό μπαλκόνι ! Να πω πως ήδη έχω κάνει αυτή την τακτική με την οποία η γλάστρα δεν πατάει στο μάρμαρο ! Επίσης ποτίζω την γαρδενια μονο όταν το χώμα δεν είχε πολυ υγρασία ! Μήπως ο ήλιος θα της κάνει κακό ; Όμως ειναι το μοναδικό μπαλκόνι στο σπίτι ! :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η γαρδένια υποφέρει όταν είναι όλη μέρα κάτω από τον ήλιο. Το δικό σας μπαλκόνι είναι δυτικό, χωρίς να γνωρίζω πόση ώρα το βλέπει ο ήλιος θα σας πρότεινα να βρείτε έναν τρόπο να προστατεύσετε τη γαρδένια τουλάχιστον από τις ακτίνες του ήλιου όταν αυτός είναι χαμηλά στον ορίζοντα.

      Διαγραφή
  6. εμένα η ορτανσία μου παρότι φαίνεται υγιής και πολύ φουντωτή και πράσινη δεν έχει βγάλει ούτε ένα λουλούδι και είναι Ιούνιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σας,
      Παρακαλώ δώστε μου μερικές πληροφορίες:
      Την κλαδέψατε;
      Πόσο καιρό είναι στην ίδια γλάστρα;
      Λίπασμα της δίνετε; Αν ναι, ποιό και κάθε πόσο;
      Περιγράψτε τη θέση στην οποία βρίσκεται.
      Περιμένω νέα σας.

      Διαγραφή
  7. kalispera exo megali stenaxoria o antras mou evale poli ma poli kopria stis ortansies mou kai sta aktinidia kai vlepo kafe kamena fila ti na kano ?stis ortansies mou exo to pani gia skia kai tis potizo kathe mera fisika olla ta louloudia mou sas parakalo thelo tis simvoules sas thank you

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σας,
      Το μήνυμά σας είναι δυσανάγνωστο, όχι μόνον γράφετε με λατινικό αλφάβητο αλλά λείπουν και τα περισσότερα σημεία στίξης. Διαβάζεται δύσκολα.
      Οι ορτανσίες και το αβοκάντο είναι σε γλάστρες ή στο έδαφος του κήπου;
      Γιατί ποτίζετε κάθε μέρα; Το χώμα στεγνώνει ανάμεσα στα ποτίσματα;
      Περιμένω νέα σας.

      Διαγραφή

Εδώ μπορείτε να σχολιάσετε ή να ρωτήσετε κάτι σχετικό με τη δημοσίευση. Η ερώτηση ή το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί αφού το επεξεργαστώ.